søndag 17. oktober 2010

Hobby Bobby...

Jeg tilstår at jeg er skikkelig konete og elsker å strikke! Skal slappe av med TV og "koble ut skolen" - ikke mulig før strikkepinnene er på plass! Det er ganske umulig å koble ut skolen i det hele tatt for tida, men da er det digg å ha noe "hjernedødt" å holde på med. Selv om biologiforeleseren min var sterk tilhenger av å koble av med noe hjerneaktivt, som kryssord eller lignende... Men jeg føler et visst overload etter en lang skoledag og ønsker strikkepinnene velkommen. 

Det store problemet er egentlig at jeg ikke gjør meg ferdig med prosjektene fordi jeg blir lei og går i gang med noe nytt. Derfor benytter jeg nå anledningen til å offentliggjøre hva som er på pinnene og skal være ferdig før jul. Det vil si: Det blir nok i de ukene mellom eksamen og jul:

- En blå ullgenser med hette. Skulle være til meg selv, men tror den blir for liten. En arm og montering igjen.
- Et sjal med et sabla vanskelig mønster - hjerneaktivt, så det får vente til juleferien. 
- En kjolegenser. Kommet halvveis, men litt kjedelig mønster
- Ullsokker til meg selv. Strikket en halv sokk. Tipper disse og en rekke andre sokker blir ferdig først...

Til sist: Er nettopp ferdig med selbuvotter uten tommel (Noen som kan se en feil...?). De skulle være til baby, men størrelsen ble feil så de blir nok til et større barn. Uten tommel er uansett varmt og godt :D




Fremdeles en fantastisk fin høst. Ingen får klage på Bergen dette året! 



3 kommentarer:

  1. Kjempefine votter, Hege! Koble av med kryssord? Come on da, her er det TV og broderi for alle penga, (ok, jeg har begynt på en ullbukse, Ingunn skulle hjelpe hvis jeg stod fast, noe som jeg tror jeg blir nødt til å benytte meg av om ikke så alt for lenge.) Så, når frustrasjonen kommer, tar jeg heller frem broderiene og nissene mine :D Kjerring, oje! =) Berit

    SvarSlett
  2. Fint bilde av mann og småtten forresten! :) Ha en fin mandagskveld!

    SvarSlett
  3. Ah.. jeg skjønte ikke hvem det var først - Suadela :D

    Nei, ærlig talt: Jeg kobler ikke av med kryssord jeg heller. Har bare den skremselspropagandaen svakt i minne: Dersom man ikke stimulerer hjerneneuronene heeeeele tiden så FORSVINNER de!!! Hehe, vi får kose oss med strikking vi :D Tenker du fikser den ullbuksa greit!

    SvarSlett